Zorgdomotica maakt betere en efficiëntere cliëntbewaking mogelijk bij Stichting Daelzicht
Daelzicht biedt met een groot en gevarieerd aanbod specialistische zorg aan kinderen, jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking.
Behoefte klant
Daelzicht had behoefte aan efficiëntere zorgcommunicatie en een betere monitoring van haar cliënten. Het aantal zorglocaties groeit, waardoor Daelzicht met één integraal zorgnetwerk alle locaties efficiënt wil bedienen.
Oplossing
Hertek heeft op maat het IP domotica zorgsysteem van Sonevo verzorgd. Met dit domotica systeem is Daelzicht in staat om haar cliënten beter en efficiënter te bewaken. Ook voor de cliënten en hun familie biedt het systeem veel voordelen. Kamers worden in de toekomst aangesloten op het IP-netwerk en voorzien van sensoren op deuren, van bewegingssensoren en videocamera's. Deze sensoren staan via het IP-netwerk in verbinding met een centraal meldpunt. Bovendien komt in elke kamer een oproepinstallatie met knoppen voor o.a. oproepen, assistentie en reanimatie. Zo kunnen cliënten en medewerkers zelf hulp inschakelen. 's-Nachts houden de sensoren de cliënten in de gaten. Eventuele problemen meldt het systeem automatisch aan het meldpunt, waar de cliëntnaam, kamernummer, foto en cliëntdossier op het scherm verschijnen. De centralist kan vervolgens direct een spraak- én beeldverbinding met de kamer tot stand brengen en uiteraard onmiddellijk de noodzakelijke hulp inschakelen.
“Met het Sonevo Zorgsysteem heeft Hertek bewezen dat we ons zorgpersoneel efficiënter kunnen inzetten. Bovendien nemen we met het Hertek IP-Zorgsysteem een voorschot op de toekomst, wanneer we in elke ruimte een IP-aansluiting hebben en alles centraal willen regelen.”