Hoe de zorgmedewerkers van Philadelphia Ede dankzij inzicht en controle tijd besparen

Ede

Voor een toekomstbestendig netwerk én zorgdomoticasysteem heeft Stichting Philadelphia Zorg, locatie Laan van Kernhem te Ede, gekozen voor oplossingen van Hertek Care. Deze oplossing geeft de zorgmedewerker meer inzicht en controle en geeft de bewoners meer vrijheid.

Philadelphia Laan van Kernhem te Ede is een intensieve zorglocatie waar mensen met een verstandelijke beperking en ouderen wonen. “Het oude verpleegoproepsysteem gaf veel storingen en was daardoor onbetrouwbaar geworden voor ons.” Aldus een nachtzorgmedewerker. “We zijn op zoek gegaan naar een toekomstbestendige oplossing die óók geschikt is voor het werken met een smartphone.” Bijkomend probleem was dat het WiFi netwerk, waar het primaire zorgproces gebruik van maakt, niet overal dekkend was. Ook maakten cliënten en externe partijen gebruik van dit netwerk waardoor het niet altijd even betrouwbaar was.

“We ontvangen nu minder alarmmeldingen omdat de ongewenste meldingen er niet meer zijn. Daarnaast heb ik alle benodigde realtime statusinformatie van de bewoners direct inzichtelijk en kan ik een cliënt indien nodig akoestisch uitluisteren.”

Tijdsbesparing voor de zorgmedewerker

Als een van de voorkeurspartners voor toezichthoudende domotica van Stichting Philadelphia Zorg heeft Hertek Care samen met de afdeling I&A (Informatisering en Automatisering), die locatiemanagers ondersteunt bij de keuze van zorgdomotica en zorgtechnologie, een passende oplossing aangeboden. “Samen met de afdeling I&A zijn we gekomen tot de keuze voor de draadloze infrastructuur én zorgdomotica van Hertek Care. De medewerkers van Hertek Care hebben ons uitgebreid ondersteund. Hun kennis heeft ons goed geholpen bij het maken van de juiste keuze.” Ook is op deze locatie Sonevo Smart Sensoring toegepast waarbij gebruik wordt gemaakt van pols- en halszenders, bewegingsmelders, activiteits- en deursensoren. Op deze manier kan iedereen alarmeren, ook bewoners die dit niet meer zelfstandig kunnen.

“Een bewoner gaat vaker dwalen in de nacht. Voorheen wist je niet wat er de hand was. Nu is direct de status zichtbaar in de Care App en gaat er pas een alarm af als de cliënt iets doet wat niet binnen zijn of haar persoonlijke profiel past.”

De ervaringen met Sonevo Smart Sensoring zijn zeer positief. “We ontvangen nu minder alarmmeldingen omdat de ongewenste meldingen er niet meer zijn. Daarnaast heb ik alle benodigde realtime statusinformatie van de bewoners direct inzichtelijk en kan ik een cliënt indien nodig akoestisch uitluisteren.” De wijze van alarmeren en statusmeldingen bespaart het zorgpersoneel tijd. “Een cliënt gaat vaker dwalen in de nacht. Voorheen wist je niet wat er de hand was. Nu is direct de status zichtbaar in de Care App en gaat er pas een alarm af als de cliënt iets doet wat niet binnen zijn of haar persoonlijke profiel past.” Sonevo Smart Sensoring is namelijk instelbaar op cliëntniveau, dit geeft cliënten meer vrijheid, waarbij na overschrijding van de profielinstellingen een alarmmelding binnenkomt.

Meer inzicht en controle

De gebruiksvriendelijke Care app is een onmisbaar hulpmiddel en geeft meer inzicht én controle. Zo weet men beter hoe de situatie is en kan daarop gepast gereageerd worden. Dankzij het volledig dekkend netwerk kan een zorgmedewerker vanaf elke locatie, bij een noodgeval snel een persoonsalarmering met locatiebepaling versturen, hiermee ervaart het zorgpersoneel een veilig gevoel.

Samen succesvol

Hertek Care heeft de zorgmedewerkers van Philadelphia opgeleid zodat zij op de juist manier gebruik maken van Sonevo Smart Sensoring. Naast de klassikale training zijn e-learnings beschikbaar als naslagwerk in de Hertek e-Campus. Hertek Care blijft betrokken bij de locatie Ede. Zo verzorgde Hertek Care, samen met de Oranje-man, een leuke festiviteit voor de bewoners van deze locatie ter ere van het 60-jarig jubileum van Philadelphia.